Ninos Oraha (t.v.) og Türker Alici var fredag en tur i Herning for at tage del i åbningen af deres niende Bronuts-forretning, og der var højt humør hele vejen igennem.
Bronuts klar på at dele oplevelser ud
Lene ToksvigI fredags åbnede Bronuts i Herning, og de to indehavere var til stede for at byde velkommen til deres donuts-eventyr og de mange kunder
ÅBNING Køen var alenlang længe inden åbningen, da kæden Bronuts i fredags slog dørene op til sin nye forretning på hjørnet af Bredgade og Jyllandsgade. Alle i køen ventede på at kunne sætte tænderne i pyntede donuts - og få fingre i de goodiebags, der blev uddelt til de første 100 kunder i anledning af åbningen.
- Det er virkelig flot, at så mange tropper op, lød det taknemmeligt fra Stine Skouborg, direktør for Bronuts med ansvar for den daglige drift af virksomheden.
Mens de mange kunder ventede, blev der knoklet indenfor for at få det sidste på plads til åbningen, som de to grundlæggere af Bronuts, Türker Alici og Ninos Oraha, også deltog i.
Det var i 2019, de satte gang i deres donuts-eventyr efter en rejse til Thailand.
- Vi elsker at rejse - og vi elsker donuts. Vi var i Thailand, hvor man kunne få donuts over det hele, og det, syntes vi, skulle til Danmark, fortalte Ninos Oraha til åbningsfesten.
Kvalitet-samarbejde
Det blev til virksomheden Bronuts, der sælger donuts i alverdens forskellige smagsvarianter.
Den første butik åbnede i Aarhus, og i fredags blev butik nummer ni altså puttet på landkortet. I øvrigt er yderligere fire på vej til at åbne rundt om i landet.
De mange donuts bliver bagt på centralt hold og efterfølgende leveret til de forskellige Bronuts-forretninger, hvor personalet står og pynter dem ud fra de forskellige opskrifter, som »brødrene« har udviklet. Det arbejde er hele tiden i gang.
- Nogle varianter vil altid være der, men vi prøver hele tiden at finde på noget nyt, forklarede Türker Alici, mens han viste udvalget frem.
For de indehavere er en donut ikke bare en donut - en donut skal være en oplevelse både hvad angår udseende og smag, og derfor har de for ganske nylig indledt et samarbejde med Odense Marcipan, der producerer den glaze og de toppings, som benyttes. Det er sket for at højne kvaliteten.
- Før blandede vi selv vores glace, men nu laves den direkte hos producenten, fortalte Türker Alici og uddybede, at den laves i flere smagsvarianter.
- Og vi udvikler hele tiden nye smage. Det essentielle er, at det er vores - det er product label, og derfor differentierer vi os fra andre - vi har vores egen glace og crunch, fortsatte Ninos Oraha.
Snuder mod glasset
Fredag kunne de to venner opleve, at deres indtog i Herning var populært set ud fra den voksende kø frem til åbningen midt på eftermiddagen, og de havde et bud på, hvorfor de er blevet så populære.
- Vi vil gerne give en »wow«-oplevelse, og den skal starte allerede, når man kigger ind ad vinduet og kan se processen med at lave vores donuts, sagde Türker Alici.
- Hvorfor står folk i kø i flere timer for en åbning? Det siger lidt om det brand, vi sælger. Vi sælger oplevelser, hvor børn kan komme og sætte snuden på glasset i montren - det elsker vi, grinede Ninos Oraha og fastslog:
- Det betyder meget for os, at folk kommer og bakker op.
Ugens mest læste historier
Sorry. No data so far.