Foto: Tom Laursen

Ugens visit: Butik har fået nyt imødekommende udseende

Mathilde Bach callesen 

I fredags slog Deichmann i Bredgade 27 dørene op til en lysere butik med ny indretning. Herning Bladet tog forbi for at se, hvad fire ugers renovering har gjort ved butikken

RENOVERING »Tillykke med den nye butik«, »det er blevet så godt«, »Vi har savnet jer«.

Det er blot nogle af de kommentarer, som personalet hos Deichmann kunne glæde sig over at få fra kunderne i fredags, da skobutikken slog dørene op til deres »nye« butik, efter den havde været lukket i fire uger for at gennemgå en større renovering.

- Vi har glædet os meget til at høre, om kunderne er ligeså begejstret, som vi er. Og så har vi virkelig glædet os til at se vores kunder igen, hvilket vi føler er gengældt, siger Sheena Parling, der er butikschef i butikken i Bredgade.

Den første forandring, som kunderne kommer til, er skydedøren, så man ikke længere selv skal åbne døren for at træde ind i sko- og taskeuniverset.

Men der er selvfølgelig sket meget mere, siden renoveringen begyndte i midten af januar.

- Det hele inde i butikken har været nede, hvorefter det er blevet bygget op på ny. Alt inventar er skiftet ud, og der er kommet nye gulve. Det hele er blevet gjort mere lyst og imødekommende, siger Sheena Parling, som blandt andet henviser til, at de mørke gulvtæpper er skiftet ud med lyse trægulve.

Ny - men genkendelig
I den forrest del af Deichmann møder man nu butikkens nye accessorieshjørne og trendzone, som blandt andet skal være med til at sikre, at kunderne møder de nyeste kollektioner først og får øje på butikkens store taskeudvalg.

Den nyeste kollektion af blandt andet sneakers er allerede kommet frem forrest i butikken, mens taskerne står snorlige på et par af de nye reoler, som man også kan se ude fra gågaden.

Fra Bredgade og i Dalgas Passagen kan mulige kunder lade sig inspirere af butikkens udvalg, da der er kommet udstillingsvinduer, der vender ud mod Dalgas Passagen. Her kan man opleve et udpluk af sko- og taskeuniverset.

Personalet har arbejdet hurtigt for at få det hele på plads til genåbningen.

- Vi har rendt rundt i pendulfart for at få det hele på plads. De sidste tasker kom først på plads et kvarter inden åbningen, siger Sheena Parling.

Selvom stort set alt inventar er nyt, er der mange genkendelige elementer.

- Det skal stadig være genkendeligt for kunden, fordi det skal føles som den butik, man i forvejen kender - bare endnu mere indbydende, siger Sheena Parling, der fremhæver, at der er skabt lidt mere hygge med renoveringen.

- Det skal være hyggeligt at være her, så vi har fået lavet flere siddepladser rundt omkring - både til dem, der skal prøve sko, men selvfølgelig også til dem, der er med for at se på, siger butikschefen.

Og så er der én bestemt ting, som butikken i hvert fald har holdt fast i:

- Servicen er stadig den samme - den er nemlig helt i top, siger Sheena Parling, inden hun igen møder en kunde, som lige vil nævne, at hun synes, at butikken er blevet fin.