JBS belønnes for Ronaldo-satsning

Brian Kjær Andersen 

Undertøjsproducenten JBS i Herning øger overskuddet fra 7 til 16 millioner kroner og har samtidig forlænget aftalen med Cristiano Ronaldo

REGNSKAB Undertøjsproducenten JBS med hovedsæde i Herning begynder nu for alvor at vise, at det økonomisk var en god idé at gå i partnerskab med den portugisiske fodboldstjerne Cristiano Ronaldo.

JBS-regnskabet for 2015/16 viser en vækst i nettoomsætningen fra 209,6 millioner kroner til 232,6 millioner kroner. Samtidig tager overskuddet før skat et gevaldigt hop til 16,1 millioner kroner mod 7,3 millioner kroner forrige år.

Den administrerende direktør i JBS, Michael Alstrup, glæder sig over, at virksomheden begynder at høste frugterne af anstrengelserne med at få CR7-undertøjskollektionen ud til butikker i det meste af verden.

- Man kan virkelig se, at hele Ronaldo-projektet og de investeringer, vi lavede, begynder at give et afkast. For os har det samtidig været en mulighed for at få alle vores mærker med ud til de nye markeder, og det er faktisk samtlige af vores brands og mærker, der er i vækst, siger Michael Alstrup til Herning Folkeblad og venter yderligere fremgang det kommende år.

Han medgiver, at processen med at nå bredt ud har haft sine bump på vejen. Flere distributører er blevet skiftet ud undervejs, og for JBS har de seneste år også været en læreproces.

Aftale er forlænget
Forude ser han gode perspektiver for at få sat skub i salget i både USA og Kina.

Samtidig kan Michael Alstrup afsløre, at JBS har forlænget samarbejdet med Cristiano Ronaldo.

- Den kontrakt, vi havde i starten, løb til 31. december 2017. Men den har vi forlænget til hele 2018 og med optioner på 2019 og 2020, oplyser JBS-direktøren.