Forbruger-storm stopper skolevands-kampagne

Jørn Roed 

15.000 har skrevet under for at få kildevands-producenten Aqua D’or til at opgive at sælge vand til skolebørn

FORBRUGERMAGT Kildevandsproducenten Aqua D’or, som har hovedkontor i Fasterholt ved Brande, kom i sidste uge i vælten, da man fortalte om et initiativ, hvor man ville gøre det muligt for forældre at købe en halv liter vand om dagen til deres børn i skolen.

Det satte gang i en sand storm mod Aqua D’or fra forbrugere, som hævede, at produktet skolevand både er en økonomisk og miljømæssigt belastning.

Ikke konkurrent til postevand
Det får nu Aqua D’or til at stoppe kampagnen.

- De seneste dages reaktion imod vores mindre test om at tilbyde Naturligt Mineralvand i returflasker til danske skolebørn har gjort, at vi stopper testen per dags dato. Selv om vi mener, at initiativet understøtter vores mission om at inspirere til sundere drikkevaner, har det aldrig været vores hensigt at konkurrere med postevand, og vi beklager vores initiativ er blevet fortolket som sådan, skriver Aqua D’or i en pressemeddelelse.

Salgsdirektør Frederik Meyer oplyser til Herning Folkeblad, at man ikke har yderligere kommentarer til sagen.